Plyn nie je bezpečný. Bezpečnejšia je jazda na benzín.
· Nie je pravda.
· Bezpečnosť plynového vozidla je porovnateľná s bezpečnosťou benzínového. Používajú sa len homologizované (teda overené) komponenty a nádrže, ktoré sú navyše oveľa pevnejšie a odolnejšie ako benzínové a ktoré sú podrobované skúškam a ich certifikát platnosti sa vydáva na 10 rokov. Po tejto dobe sa nádrž vymení. Viacúčelový ventil zabraňuje naplneniu nádrže na viac ako 80% objemu. Pretlakový ventil sa otvorí pri pretlaku 25 bar.
Pri nehode plyn v aute vybuchne.
· Nie je pravda.
· V prípade požiaru vozidla sa tavná poistka na viacúčelovom ventile roztaví a umožní únik plynu. Plyn iba zhorí a nádrž následkom pretlaku nevybuchne. Ochranný ventil dokáže uzatvoriť prietok paliva pri prietoku vyššom ako 6l/min, k čomu môže dôjsť napríklad pri roztrhnutí potrubia. Elektromagnetický ventil sa otvorí až po prepnutí pohonu na pohon LPG. Prítomný je aj ručný uzatvárací ventil. Plynotesná skrinka zabráni vniknutiu plynu do priestorov vozidla v prípade jeho úniku. Odvetranie sa vždy rieši odvedením pod vozidlo.
LPG zapácha v aute aj v jeho okolí.
· Nie je pravda.
· Moderné systémy zabezpečujú, že plyn LPG z automobilu neuniká. Ak sa vám zdá, že plyn cítite, ide o rovnaký problém ako vtedy, keď vám niekde z auta uniká benzín. Stať sa môže aj to, ale v autorizovanom servise vám túto chybu odstránia. Dôležité je však, aby ste si plyn nedali inštalovať amatérmi v garážach, ktorí používajú neoverené a zastarané systémy. Taktiež je potrebné si dať LPG pravidelne skontrolovať a prehliadnuť v pracovisku montáže plynových zariadení tak, ako si nechávate po určitom čase alebo kilometroch prehliadnuť auto.
Nemôžem parkovať v podzemných garážach.
· Je to pravda.
· Na Slovensku sú aj podzemné garáže, najmä v obchodných centrách. Áno, zákaz platí, garáž je označená značkou, ktorá autám s LPG vstup zakazuje. Je to určitá ochrana pred únikom plynu - to však neberte tak, že plyn z auta uniká! V mnohých centrách sú však dnes vyhradené miesta na parkovanie pre vozidlá s LPG, takže koľkokrát sa stane, že s LPG zaparkujete pohodlnejšie ako bez neho.
Pri prevádzke na LPG klesajú autu výkony.
· Polopravda.
· Výkon sa môže mierne znížiť, Pri použití moderných plynových zariadeniach pokles nezbadáte. Je táto hodnota ale merateľná.
Auto na plyn má zvýšenú spotrebu.
· Polopravda.
· Áno, je pravdou, že vaša spotreba narastie v najhoršom prípade o 10-15%. Je to dané tým, že plyn má nižšiu energetickú hodnotu. Treba si však uvedomiť, že tankujete lacnejšie palivo. Takto je jazda na plyn stále výrazne lacnejšia ako jazda na benzín.
LPG v aute vraj ničí motor.
· Nie je pravda.
· Na rozdiel od benzínu LPG nerozpúšťa olej a nevytvára karbónové usadeniny. Je teda k motoru šetrnejší ako benzín a tým pádom tiež šetrnejší ku motorovému oleju.
Prepínanie na plyn a ovládanie auta na plyn je zložité.
· Nie je pravda.
· Jediné, čo musíte urobiť, je natankovať palivo. S tým vám však vie poradiť vyškolený personál na čerpacej stanici, ktorý je aj povinný vám natankovať. Moderné plynové zariadenia štartujú na BA a následne prepínajú na LPG keď sú splnené všetky podmienky. (teplota, tlak, otáčky, atď.) Ak niektorá z požadovaných podmienok následne nebude splnená, systém automaticky prepne späť do pohonu na BA. Jediné, čo budete počuť, je mierne "cvak" - to cvakne ventil na nádrži. Motor však netrhne a nie je potrebné vykonať žiadny ďalší úkon. Prepínanie medzi BA a LPG je možné vykonať hocikedy aj počas jazdy.
Auto na plyn nemôže jazdiť v zime.
· Nie je pravda.
· Plyn nezamrzne ani pri teplotách pod nulou. Riadiaca jednotka po potrebnom zahriatí motora sama prepne na LPG palivo.
V aute na LPG zasychajú a zapekajú benzínové vstrekovače, pretože sa nemažú pretekajúcim benzínom.
· Nie je pravda.
· Súčasťou prestavieb LPG je tiež overenie bezpečnej a spoľahlivej dlhodobej funkčnosti. Ak je konkrétny typ motora náchylný k zasychaniu a zapekaniu vstrekov, je možné riadiacu jednotku LPG naprogramovať tak, aby v určitých intervaloch bol vstreknuté aj malé množstvo benzínu. Okrem toho netreba zabudnúť, že vozidlo štartuje vždy na pohon BA.
LPG vraj nie je vhodné montovať do starších vozidiel.
· Nie je pravda.
· LPG je možné namontovať skoro do každého vozidla. Systémy vstrekovania plynu sú konštruované pre staršie aj nové vozidlá. Staršie auto vám dokáže ušetriť presne také isté množstvo peňazí ako nové. V tomto je ďalšie čaro jazdy na plyn. Pri prestavbe sa nepozeráme len na vek vozidla, ale na to, koľko najazdíte a aké typy jázd robíte (dlhšie, kratšie a pod.).
LPG zaberie v kufri veľa miesta.
· Nie je pravda.
· Možno tak dávnejšie, pri prvých montážach, bola pravda, že LPG zabralo veľa miesta. Dnes sú používané takzvané toroidné nádrže, ktoré sa montujú do priestoru pre rezervné koleso.